Het gezicht achter De Avenue

Geschreven op 16 mei 2020
Leestijd 4 minuten
Geschreven door harro
Rens de Grauw van De Avenue

Rens de Grauw is pas 25 en nu al de trotse eigenaar van dé evenementen- en dinnershowlocatie van Breda: De Avenue. Maar hoe is hij ooit begonnen? Wat motiveert en drijft hem en wat zijn de plannen voor de toekomst? Je leest het in deze blog!

Technische duizendpoot

Eigenaar De Avenue

Van jongs af aan is Rens al gefascineerd door lichtjes en techniek. Hij rolde dan ook al op jonge leeftijd het vak van de theatertechniek in. Voordat Rens aan de slag ging in De Avenue, heeft hij eerst jaren ervaring opgedaan in een vergelijkbare locatie, maar dan in Tilburg. “Toen ik 16 jaar was begon ik bij La Vida, een locatie die helaas niet meer bestaat. Ik leerde daar de kneepjes van het techniek vak. Ik vond dit zo leuk dat ik een eigen bedrijfje begon in licht en geluid. Een van mijn opdrachtgevers was De Avenue en voor ik het wist, kon ik het stokje overnemen en was ik ineens de eigenaar!”

Verbeterpunten

De Avenue bestond dus al wel. Hoe ben jij daar de eigenaar geworden? “De locatie en de naam bestonden al wel, maar De Avenue waar ik binnenkwam, kon wel een nieuwe impuls gebruiken. Ik droomde altijd al van een eigen evenementenlocatie en toen ik de kans kreeg het over te nemen, hoefde ik niet lang na te denken. Ik durfde de uitdaging wel aan!” Op de vraag of er veel moest worden veranderd antwoordt Rens als volgt: “Ik wil De Avenue zoveel mogelijk in de oude glorie herstellen en dat lukt aardig. Dit betekent wel keihard werken, maar gelukkig barst ik van de energie en ben ik zelf best handig.”

Alleen maar energie

De Avenue Dinnershow

We vroegen Rens wat hij het leukste vindt aan zijn werk, want bij een locatie als deze komt veel kijken. “Het leukste aan mijn werk vind ik de afwisseling en de gasten. Ook de omgang met het personeel vind ik leuk. Ik krijg eigenlijk overal binnen De Avenue energie van. Of ik nu een ochtend sta te klussen, de techniek bij een show verzorg, stagemanager ben bij een vol programma of gastheer mag zijn bij een dinnershow of ander evenement. Maar ik spring ook net zo makkelijk bij wanneer een van de koks ziek is, luister naar de problemen van mijn personeel, ik onderhoud contacten met leveranciers en ik behandel nieuwe aanvragen en bedenk dingen om het nóg beter te maken.”

Personeel

Je had het even over je personeel, hoeveel man loopt er gemiddeld rond als jullie open zijn? “Het aantal personeelsleden op een avond hangt een beetje af van de omvang van het evenement. Bij kleine boekingen, zoals bij een bedrijfsfeest met diner, lopen er zo’n drie mensen rond op de vloer en bij een grote dinnershow kan dit wel oplopen tot 25 man personeel. En dan heb ik het niet eens over de artiesten, techniek mensen en de schoonmaak. Best een boel dus!”

Tijdens de coronacrisis

https://www.youtube.com/watch?v=FKws4-V6egU

Uiteraard voelt De Avenue ook de gevolgen van de coronacrisis. Natuurlijk zijn we benieuwd hoe Rens daarmee omgaat. “Het is nu erg stil en dat brengt natuurlijk veel met zich mee. We proberen alle opdrachtgevers goed te informeren en te zoeken naar een passende oplossing. We bereiden in de tussentijd ook veel voor, omdat we hopen dat het straks heel druk wordt wanneer dit achter de rug is. Ook denken we na om het concept aan te passen op de 1,5 meter samenleving. We zijn ook bezig met het nodige aan onderhoud. Daar hebben we nu de tijd voor. Verder blijven we positief en doen we er alles aan om een dubbel zo goed najaar te bouwen!”

Plannen en ambities

Wat zijn je plannen en ambities voor De Avenue? “In de tussentijd zitten we echt niet stil, ook niet in het maken van plannen en het vooruit kijken. We willen de programmering optimaliseren en daarbij doelen we op producties met nóg grotere namen. Voor de toekomst willen verder met optimaliseren en het maken van nieuwe concepten. We hebben er zin in!”

Foto’s: koektrommelstudio.nl